Rediscovering the core of health community
 

Το “σημάδι της ομορφιάς” και τα πρότυπά της

Η αλυσίδα φαρμακείων CVS έβαλε σε εφαρμογή στα καταστήματα που διαθέτει στις Ηνωμένες Πολιτείες, πρωτοβουλία με την οποία τοποθετεί ετικέτες στις φωτογραφίες μοντέλων που κοσμούν τους διαδρόμους όπου βρίσκονται τα προϊόντα ομορφιάς καθιστώντας με αυτό τον τρόπο σαφές προς τον καταναλωτή εάν οι φωτογραφίες αυτές έχουν τροποποιηθεί ηλεκτρονικά (ή, αλλιώς,  εάν έχουν υποστεί photoshop).

Η νούμερο δύο αλυσίδα φαρμακείων της χώρας, η οποία αποτελεί τμήμα του CVS Health Corp, είναι η πρώτη μεγάλη αμερικανική εταιρεία που υιοθετεί μία τέτοια πολιτική ως μέτρο αντιμετώπισης της ολοένα και αυξανόμενης ανησυχίας όσον αφορά παραποιημένες φωτογραφίες οι οποίες θέτουν ψεύτικα πρότυπα ομορφιάς, επηρεάζοντας, κυρίως, στις νεότερες γυναίκες.

Η αλυσίδα δήλωσε την Πέμπτη πως 70% όλων των φωτογραφιών ομορφιάς που υπάρχουν στα μαγαζιά της έχει την ετικέτα «αμετάβλητη ομορφιά” ή «τροποποιημένη ηλεκτρονικά». Η εταιρεία, ανακοίνωσε την πρωτοβουλία «Σημάδι Ομορφιάς» ένα χρόνο πριν, ωστόσο η πρωτοβουλία αυτή εμφανίστηκε στα καταστήματά της μόλις την περασμένη Πέμπτη.

Το CVS, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Reuters, υποσχέθηκε πως μέχρι το 2020 όλες οι φωτογραφίες στα καταστήματα που διαθέτει σε όλη την Αμερική θα είναι σημαδεμένες με αυτούς τους χαρακτηρισμούς. Η πολιτική αυτή έχει εφαρμοστεί σε όλες τις φωτογραφίες που εμφανίζονται στην ιστοσελίδα της (CVS.com) καθώς, και σε εργαλεία προωθητικού υλικού που χρησιμοποιεί η εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως ανακοίνωσε το CVS.

Οι Neutrogena, CoverGirl,και Revlon είναι ανάμεσα στις 13 μάρκες που συνεργάζονται με το CVS στην πρωτοβουλία αυτή όπως δήλωσε η ίδια η εταιρεία. Διάσημοι καθώς, και άνθρωποι που πληρώνονται για να προωθούν προϊόντα αυτών των εταιρειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαιτείται να κοινοποιούν αμετάβλητες και αφιλτράριστες φωτογραφίες.

Το CVS ήταν η πρώτη αμερικανική αλυσίδα φαρμακείων που έβγαλε τα τσιγάρα από τα ράφια των καταστημάτων του το 2014, μία απόφαση, που όπως η εταιρεία υποστηρίζει, συνεισέφερε στο να μειωθεί το κάπνισμα.

«Πιστεύουμε πως το να μην τοποθετούμε τροποποιημένες φωτογραφίες στα μαγαζιά μας είναι κάτι που συνάδει με αυτό που οι πελάτες μας περιμένουν και αναμένουν να δουν σε εμάς» δήλωσε ο Kevin Hourican, Πρόεδρος των Φαρμακείων CVS ενώ συνέχισε λέγοντας πως η κίνηση αυτή αναμένεται να προσελκύσει παραπάνω  καταναλωτές της νέας γενιάς στα καταστήματά του.

Η ηθοποιός Kerry Washington είναι μέλος της πρωτοβουλίας «Σημάδι Ομορφιάς» από τη στιγμή της σύλληψής της.

«Γνωρίζω από πρώτο χέρι πως είναι να ξυπνάς το πρωί και να βλέπεις το εξώφυλλο ενός περιοδικού και να λες: « Ποια είναι αυτή; Γιατί ένα άτομο σε ένα υπολογιστή άλλαξε το σχήμα του προσώπου μου; καθώς αποτυπώνοντας τη δική του αίσθηση για το πώς πρέπει να είναι η ομορφιά μου με κάνει να είμαι κάτι που δεν είμαι» δήλωσε η Washington στο Reuters.

Άλλες εταιρείες που έχουν επίσης δεσμευτεί να σημειώσουν τις εικόνες τους ως τροποποιημένες ή μη περιλαμβάνουν τις: Olay, Almay, Aveeno, Rimmel, JOAH, L’Oreal, Maybelline, Unilever, Burt’s Bees και Physicians Formula.

Το CVS είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής στις Ηνωμένες Πολιτείες για δερματολογικά και καλλυντικά προϊόντα, πίσω από τις Walmart Inc και  Target Corp, σύμφωνα με στοιχεία του Coresight Research.

Πηγή φωτογραφίας: CVS Corporation/Handout via Reuters

 

Written by

Η Φαίη Θειακού είναι Οικονομολόγος|αναλύτρια αγορών στον τομέα της υγείας και ειδικότερα αυτόν του φαρμάκου. Η έρευνά της έχει επικεντρωθεί στον εξαγωγικό τομέα και σε θέματα ανάπτυξης αγορών και market access φαρμάκων.

No comments

LEAVE A COMMENT